Tuesday, March 23, 2010

Buna seara 

am avut oarecare retineri , daca sa va scriu in seara asta sau nu ; fiind prins intr-o alta activitate neprevazuta , mi-a cam sarit putin cheful de-a mai face si altceva pe langa si totusi daca stau sa ma gandesc mai bine , indiferent cum as incerca sa "imi scot imi camasa " la spusele de mai inainte , imi dau seama ca tot nu suna bine , in primul rand pentru ca voi nu depeindeti in nici un fel de ce scriu eu aici si daca stau sa ma gandesc bine nu prea cred ca va va fi de vreun folos , desi va doresc sa aveti parte numai de foloase pentru timpul in care alegeti sa "sedeti un pic aici" . 

Asa ca , fara vreo alta amanare sa intram direct in subiectul  din seara asta  ( ... hmm , e interesant , felul cum , atunci cand scrii pe un blog incepi sa crezi ca ai dreptul sa iti dai cu parerea in orice domeniu , sau ca esti in masura sa iti dai cu parerea ca si cum ce spui si crezi e de fapt modul intregului mapamond de-a vedea lucrurile...)

La sugestia unui om capabil si de altfel calificat si indreptatit prin lege  sa de-a sfaturi si indrumare , in cazul in care nu ati observat pana acum , am adjustat forma scrierilor mele , ramanand de vazut cat anume imi va tine si acest narav , dar vad ca din nou incep sa bat campii asa ca fara sa mai pierd vremea am sa spun lucrilor pe nume : in seara asta vom vorbi (voi vorbi in amaratul asta de monolog ) despre prieteni

Cu totii ii avem si nici unul dintre noi nu ar putea traii fara ei ; daca am fi putut fara ei , Adam ar fi fost fara Eva , Stan fara Bran si eu fara ... ei bine ... se stiu ei .

Si pentru ca atunci cand vrei sa vorbesti unor indivizi distinsi si scoliti ca si voi , trebuie sa fii la nivelul asteptarilor , am sa incep in mod sistematic cu definirea termenului de prieteni , binenteles din perspectiva individuala si pe cat posibil cat mai putin subiectiva; 

Prietenii sunt , daca vreti ,  acei indivizi, baieti si fete  ( dupa caz ) care ei bine , te si ajuta cum nimeni nu poate mai bine dar de altfel nimeni nu te incurca mai rau decat ei. Sunt cei care atunci cand fac baza de tine , te lovesc asa cum nici odata nu ti-ai putea imagina. Cei pe care ii iubesti dar pe care iti vine sa ii omori , cei care te citesc asemenea unei harti , cei care atunci cand iti cauti cuvintele ti le dau pe tava , cuvinte pline de farmec dar in acelasi timp inveninate si nu depinde decat de tine cat esti de imun la ele .

Prietenii vin in marimi si forme diferite , neexistand doi la fel si daca e sa aveti doi la fel , dati-mi si mie unu va dau si eu la schimb din ce am eu dubluri . E stiti ca glumesc , pentru ca asa cum nu exista 2 fire de par la fel , tot asa nu exista nici 2 prieteni la fel ;

Prietenii sunt cei care te cunosc , ma cunosc  , cei care stiu cum sa iti exploateze slabicunile si rareori o fac , fata de care insa putem fi atat sinceri si sa ne aratam asa cum suntem dar putem sa ne si disimulam imaginea transmisa cat si comportamentul. 

Ultima oara cand un prieten ti-a spus ; "Ceau ! ce faci ? "  , si i-ai trantit un : " bine " jovial , in gandul tau spunandu-ti , : " e suficient sa stii pentru azi ca fac bine " fie din comoditate , fie din lenea de-ai explica in detaliu ce si cum , sau chiar din faptul ca poate la momentul respectiv nu vrei sa ii dai mai multa informatie , pur si simplu refuzi sa ii deschizi usa mai mult , ai pus lantul si ii spui prin crapatura sau poate nici macar nu ai deschis usa , poate doar te uiti pe  vizor si vorbesti de dincolo de usa. " Prietenul adevarat isi da viata pentru prietenii sai " , astfel sunt adevaratii prieteni si ma intreb daca pentru a avea astfel de prieteni trebuie sa prelucrezi relatia cu cei pe care ii ai si sa ii aduci la punctul in care sa fie gata sa faca asta pentru tine , sau poate felul acesta de oameni vin in numar limitat si daca te numeri printre cei care are parte de un asemenea om , ar trebuii sa il apreciezi ?! Oricum ar fi ,  cred ca in fond si la urma urmei , prietenia e ceva care trebuie dat pentru a fi capatata, asa ca , lasa-ti la o parte timiditatea , sau balbaielile , sau poate chiar ideile sau planurile preconcepute si daca aveti in minte o persoana ale carei calitati , defecte , perspective si viziuni le vedeti ingrediente in reteta perfecta a prieteniei si daca poate de mai multa vreme aveti in vizor o asemenea persoana , nu mai pierdeti vremea , abordati-o , nu aveti nimic de pierdut , nici macar stima de sine , pentru ca si asta e relativa , deoarece altii ti-o dau si pe ea, daca veti ajunge sa va faceti un prieten nou , super , iar daca nu , daca veti avea parte de-o respingere dureroasa , nu ii stres , considerati-va norocosi , persoana respectiva avea inseamna si un ingredient care era expirat , ca altfel nu imi explic cum ar fi putut fi asa de amara. Si pentru ca stiu ca ce am scris pana aici , vi fi citit de oameni , care sunt victimele propriilor lor slabiciuni , vrea sa fac clar si lamurit faptul ca termenul de " prietenie " despre care am scris si am argumentat are ca sinonim cuvantul : "amicitie " si nu cuvantul "relatie"

2 comments:

  1. ai mari asteptari ... ,dar.. esti un prieten adevarat?:)

    ReplyDelete
  2. Imi place cum gandesti, baiatu....te mai asteptam cu postari

    ReplyDelete

Na, dati cu batul